een week voor vertrek... - Reisverslag uit Sint Pancras, Nederland van Irène Leibbrand - WaarBenJij.nu een week voor vertrek... - Reisverslag uit Sint Pancras, Nederland van Irène Leibbrand - WaarBenJij.nu

een week voor vertrek...

Door: Irène

Blijf op de hoogte en volg Irène

31 Augustus 2014 | Nederland, Sint Pancras

Hoi allemaal!

Het is bijna zover: na anderhalf jaar werken, sparen, dingetjes uitzoeken en regelen, vertrekken Laura en ik over een week naar onze eerste bestemming: Beijing!

Het bericht van vandaag is vooral een saai, huishoudelijk berichtje. De volgende zal leuker zijn, dat beloof ik:)

Zoals altijd zal ik een blog bijhouden van de avonturen die we beleven. Het feit dat je deze mail krijgt betekent dat je in de mailinglist staat. Mocht je de mails niet meer willen ontvangen, kun je je als het goed is zelf afmelden, of mij anders een mailtje sturen, dan haal ik je eruit:) Ook als je niet altijd tijd/zin hebt: voel je vooral niet schuldig, ik zal het je niet kwalijk nemen:)

Volgende week zondag vliegen we dus - met een overstap op Moskou - naar Beijing. Daar hebben we de eerste 2 nachten een hostel geboekt, waarna we ter plekke verdere plannen zullen maken. China hanteert een redelijk strenge censuur, wat betekent dat niet alle websites overal geopend kunnen worden. Het zou dus goed kunnen dat jullie de eerste 30 dagen - want zolang is ons visum voor China geldig - vrijwel niets tot weinig van ons zullen horen. Facebook schijnt vrijwel overal afgeschermd te zijn, alsook websites als Gmail. Waarschijnlijk zal de Whatsapp het wel doen, en met een beetje mazzel deze website dus ook.
En verder verwacht ik ook niet elke dag internet te hebben/te willen gebruiken, dus schrik niet als je een tijdje niets van ons hoort:) Grote kans dat we het prima naar ons zin hebben in dat mega grote land:)
We hebben voorlopig alleen een enkel ticket gekocht, wat betekent dat we volledig vrij zijn in onze bestemmingen en terugkomst datum! Dus hoelang we weg zijn... nobody knows...:p
Maar we zullen aan jullie denken hoor!

Nu vooral tijd om de backpacks te pakken en te wegen, te bepalen wat wel mee moet en wat toch maar thuis moet blijven en wat er tóch op het laatste moment nog aangeschaft moet worden. Een heel proces, maar ben gelukkig al aardig op weg!
Met een backpack van 45 liter en een eigen gesteld limiet van maximaal 10 kg wordt je erg selectief en erg simpel, dat kan ik je wel vertellen, haha!

Anyway, tijd om de laatste regeldingetjes te regelen. Het volgende bericht dat je van me krijgt komt hopelijk uit China, en anders ergens anders uit Azië!

Veel liefs en tot mails!

Irène

• 31 Augustus 2014 - 10:53

Jacqueline:

hoi Irene, ik wil je een hele fijne tijd toewensen. En ik vind het erg leuk om je te kunnen volgen!
    Doe je verstandig en voorzichtig? Liefs Jacqueline

• 31 Augustus 2014 - 12:01

Anneke Visser:

Hoi Irene.
    Spannend zo'n reis. Ook voor je ouders! We zijn heel nieuwsgierig naar je verhalen en ontdekkingen. Geniet vooral. Heel veel succes.

• 31 Augustus 2014 - 12:51

Petra:

Ietje, ik kijk uit naar je verhalen en foto's!!!! Ben héél benieuwd hoe het zal gaan. Geniet, enjoy, geniessen, beaucoup de plaisir!!!!
    XX Peet

• 31 Augustus 2014 - 14:26

Pascal:

Hou Irène, een hele fijne reis gewenst en ik zal je blog zeker volgen! Groetjes Pascal

• 31 Augustus 2014 - 15:16

Opa Wolly:

Gelezen en benieuwd naar je ervaringen. Groetjes en goede reis

• 31 Augustus 2014 - 16:39

Helga:

Tjee, het komt nu wel erg dicht bij. Veel plezier en je weet... Wij staan altijd stand-by.

• 31 Augustus 2014 - 18:28

Goed begin, goed bezig ietje! Good Luck & Have Funnn!! Xx Sabien

• 01 September 2014 - 07:15

Corina Tollenaar-Tjerks:

Lieve Irène,
    Wij wensen je samen met Laura een fijne reis,
    het is leuk om je blog te gaan volgen.

• 02 September 2014 - 09:50

Astrid:

Hoi Irène, ik wens je een onvergetelijke tijd! Reis veilig. Veel liefs.

• 03 September 2014 - 12:49

Mia:

Wij wensen je een hele fijne reis.
    Zien elkaar, voordat je weg gaat, misschien nog wel even in St.Pancras
    Johan en Mia

• 08 September 2014 - 19:54

Hanna & André:

Lieve Ietje,
    Fijn dat je een goede reis naar Beijing hebt gehad en dat jullie het hostel zonder moeite hebben gevonden. We zijn heel benieuwd naar jullie eerste ervaringen in Beijing e.o.
    Geniet ervan!
    Liefs, mams & Dré