Nieuw zeeland! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Irène Leibbrand - WaarBenJij.nu Nieuw zeeland! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Irène Leibbrand - WaarBenJij.nu

Nieuw zeeland!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irène

12 Januari 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Lieve allemaal,

Het is -alweer- veel te lang geleden dat jullie wat van mij gehoord hebben. laten we het maar zien als een goed teken: time flies when you're having fun!
Toch wil ik jullie niet de kans ontnemen om een beetje met mij mee te reizen, dus hier een overzichtje van de afgelopen maand!

Begin december zijn we dus geland op precies de andere kant van de wereld: nieuw zeeland! Daar zijn we eerst opgevangen door Sabine, een goede vriendin van mij die hier toevallig op dit moment stage loopt. Samen met haar zijn we dat weekend al naar Bay of Islands gereden, waar ik op een zeiltrip heb ervaren hoe sterk de zon hier is (dat komt door een gat in de ozonlaag). Ik had me braaf regelmatig ingesmeerd, maar was even vergeten dat je lippen ook kunnen verbranden. Pijnlijk!!!
Verder een goede eerste indruk van dit prachtige land, met leuke kampeerplaatsen (we konden zelfs snachts in de hotpools!) en prachtige natuur.
Terug in auckland hebben Laura en ik besloten om ieder onze eigen weg te gaan en heb ik sindsdien verscheidene leuke mensen als reisgenootjes gehad.

Zo zat ik bijna vast op Rangitoto eiland (en dat wil je niet want er is daar echt niets en t weer was niet al te best) omdat de ferry van een andere haven terugging dan we dachten. Gelukkig maakten ze in de storm toch nog een ommetje om ons op te pikken en sliepen we die nacht toch nog droog. Na auckland kon ik samen met een Israëliër en een Duitser mee rijden naar Whitianga, waar we een douche hebben genomen in een waterval en even lekker op het strand hebben gelegen. Met z'n drietjes waren we net het drietal uit de kinderfilm Ice Age: de Israëliër was qua doen en laten precies de luiaard Sid, de Duitser was de eekhoorn die als een bezetene achter gratis eten aanrende, en ik was de mammoet (volgens hen moest ik dat zien als een compliment...) die het allemaal gade sloeg en soms weer wat rust in de chaos bracht. Al met al heel gezellig. We zijn doorgereisd naar Rotorua. Hier hebben we een Maori dorp bezocht waar de Maori's van nu ons meenamen in hun vroegere tradities, onder andere de indrukwekkende krijgersdans de Haka genaamd en heerlijk eten. Verder is Rotorua een plek met heel veel vulkanische activiteit. Je ziet dus overal in de stad rook uit de grond komen en je kunt de zwavellucht ruiken. Er zijn verschillende geisers, modderpoelen en prachtige meren, watervallen en vele soorten planten en bomen. Ook zijn we in een natuurlijke warmwaterrivier geweest waar een heerlijk warm bad hebben genomen. Ongelooflijk dat dit echt bestaat!
In Taupo heb ik samen met Sabine en haar vader een kerstbarbeque op een strandje aan het meer gehad. Dat is weer eens wat anders dan in de kou! Ook zijn we naar een vulkaan met sneeuw gegaan en lagen we een dag later te zonnen op de zeilboot. Echt bizar hoe je hier binnen een uurtje rijden in zo'n ander landschap en temperatuur kan zijn!

Samen met mijn huidige reisgenootje Josje, een Nederlands meisje waar ik nu al zo'n 2 weken mee rondtrek, heb ik de Tongariro crossing gedaan. De Tongariro is een vulkaan met prachtige meren en prachtige kleuren in de grond en de stenen. Helaas weinig uitzicht want het was ontzettend mistig,

  • 13 Januari 2015 - 00:11

    Marit:

    Jaaaaaa! leuk om weer van je te horen meid!
    & wat fijn om te lezen dat je het nog steeds erg naar je zin hebt :)
    Liefs

  • 13 Januari 2015 - 08:42

    Helga:

    Zo te horen heb je er nog lang geen genoeg van. Veel liefsvan ons allen.

  • 13 Januari 2015 - 12:14

    Ingrid:

    Zo jaloers hier!!! Hihi, have fun zusje.

    Dikke kus uit een stormachting NL

  • 13 Januari 2015 - 19:19

    Hanna:

    Klinkt nog steeds goed:).
    Heb je inmiddels ook de Wales al gezien? En hoe waren de glomwormpjes:).
    Dikke knuffel van ons samen vanuit een storm- en regenachtig kikkerlandje

  • 13 Januari 2015 - 19:22

    Hanna:

    Ik bedoel natuurlijk: de whales.....enne na thuiskomst verwachten we natuurlijk ook wel een Haka demonstratie:)

  • 15 Januari 2015 - 13:29

    Esther:

    Ka mate! Ka mate! Ka ora! Ka ora!
    Ka mate! Ka mate! Ka ora! Ka ora!
    Tenei te tangata puhuru huru
    Nana nei i tiki mai
    Whakawhiti te ra
    A upa ... ne! A upa ... ne!
    A upane kaupane whiti te ra!
    Hi!!!
    Ha!!!

    Dit leerde ik uit mijn hoofd voordat ik naar N-Z ging. Helaas alleen voor de mannen bedoeld :-) Vrouwen hebben een andere Haka o.i.d.

    Prachtig land, geniet!!!

  • 15 Januari 2015 - 14:30

    Mia:

    Kan me voorstellen dat het heel bijzonder was om de geisers te zien.
    Wij zijn een week in IJsland geweest. Geweldig was dat. Hebben ook gezwommen
    in de Blue Lagoon Het stonk erg maar was heerlijk warm. Hebben er een film van gemaakt.
    Kom maar eens kijken als je weer in St. Pancras bent.
    Groetjes

  • 18 Januari 2015 - 20:20

    Corina:

    Lieve Irène geweldig weer van je te horen,en mee genomen te worden op deze avontuurlijke en spannende reis.Wat beleef je veel en geniet je van, liefs tante Corina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Irène

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 1769
Totaal aantal bezoekers 10615

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 30 December 2014

Wereldreis(je?)

01 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Indonesië

Landen bezocht: