Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Irène Leibbrand - WaarBenJij.nu Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Irène Leibbrand - WaarBenJij.nu

Maleisie

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irène

05 Oktober 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve allemaal,

Hier dan alweer het tweede berichtje, en we vermaken ons nog steeds prima! Ongeveer anderhalve week geleden zijn we vanuit Kuala Lumpur vertrokken naar de Cameron Highlands. Dit is een heuvelachtig gebied in maleisie dat bekend staat om de theeplantages. We besloten om zelf naar deze plantages te gaan ipv met een tour. Want dat is toch een deel van het avontuur van het reizen natuurlijk! Er zou een lokale bus vanuit ons dorpje naar de plantage, maar eenmaal aangekomen bij t busstation hadden alle locals een andere theorie over hoelAat de bus zou gaan. Dus we besloten om maar te gaan lopen en de weg te volgen, we hadden immers al lang genoeg in de bus gezeten de vorige dag. De wandeling begon heel leuk doordat we vele schoolkinderen tegen kwamen die voor gymnastiek moesten hardlopen. Heuvel op en heuvel af en volgens mij een flinke afstand. Maar allemaal heel leuk zwaaien en lachen toen wij hen tegemoet kwamen. Al wandelend zijn we langs allerlei plantages gekomen, van aardbeien tot bijenfarms. Ook zijn we een vlindertuin gepasseerd waar we de prachtigste vlinders en andere insecten hebben gezien ( zo hebben we ons verbaasd over hoe echt de bladkikker op een blaadje van een plant lijkt!). Na ongeveer 2,5 uur gelopen te hebben kwamen we eindelijk aan bij de theeplantages. Mooi uitzicht, maar eigenlijk vonden we de weg ernaartoe leuker. De dag na deze tocht zijn we vertrokken naar de perhentian Islands. Dit zijn van die mooie, tropische eilanden. Hier heeft Laura flink de zon opgezocht, en ben ik vooral van schaduw naar schaduw gerend. De derde dag op dit eiland hebben we een hele leuke anorkeltocht gemaakt: we hebben prachtige vissen en coraal gezien. Ook hebben we vlakbij een grote zeeschildpad en zelfs haaien gezwommen! We kwamen er achter dat die haaien overigens banger voor ons waren dan wij voor hen...
Na de perhentians zijn we doorgereisd naar Cerating. Dit is een bijna verlaten plaatsje aan de oostkust waar we in de avond een boottochtje hebben gemaakt op zoek naar vuurvliegjes. Deze vliegjes hebben een heel magisch, bijna hallucinerend effect. Daarna zijn we in het donker naar het strand gegaan om een zeeschildpad te bekijken die eieren aan het leggen was. Ze had de eieren helaas net gelegd dus dat hebben we gemist, maar we hadden al ontzettend veel mazzel dat we haar konden zien want het is eigenlijk al buiten het legseizoen. Voordelig voor ons, want we waren nu alleen met de ranger en De vrouw van het hostel en konden dit prachtige dier dus in alle rust van dichtbij bekijken. Nadat De schildpad weer naar zee was gegaan, hebben we kleine zeeschildpadden die net die dag waren uitgekomen, uitgezet bij de Zee. Die beestjes rennen hard! Het krioelde echt van de kleine zeeschildpadjes en was fantastisch om te zien! Die avond konden we gewoon niet slapen van alle adrenaline.
Inmiddels weer terug in ons oude vertrouwde hostel in Kuala Lumpur, dit voelde na een lange reisdag met een paar tegenslagen (er gingen vanwege een paar nationale feestdagen geen bussen meer naar melakka, een plek waar we eigenlijk heen wilden) toch een beetje als thuiskomen.

Kortom, we kunnen wel zeggen dat we twee hele relaxte weken hebben gehad in maleisie, de mensen zijn ontzettend behulpzaam, alles is gewend aan toerisme dus de meeste dingen lukken zonder veel moeite en het eten is heerlijk. We zijn weer helemaal opgeladen voor ons volgende avontuur: Sulawesi. Dit is een eiland in Indonesië dat nog door weinig toeristen bezocht wordt, niet altijd stroom heeft en op weinig plaatsen WiFi. Maar het heeft een ontzettend interessante cultuur (Google maar eens op tana toraja) en een prachtige natuur. Vanaf morgen zijn we dus echt even tijdelijk goed uit de lucht en zullen jullie weinig van ons horen. Maar daarna hebben we als het goed is prachtige verhalen:)

Veel liefs!

• 05 Oktober 2014 - 16:32

Mia:

Leuk verslag Irène !
    Jullie zien wel veel van de wereld hoor!
    Ben blij dat het zo goed gaat en kijk uit naar je volgende verslag.
    Groetjes
    Mia

• 05 Oktober 2014 - 21:23

Marit:

Hee meisje!!
    Ik heb de duikfoto's gezien, wat prachtig zeg.
    & weer een leuke blog voor de zondagavond!
    xx

• 05 Oktober 2014 - 23:02

Petra:

Ha die Irene & Co,
    Gaaf die turtle en hatchlings!! Die moet ik ook nog een keer op het strand van Bonaire spotten, maar ik ga altijd in de verkeerde periode. Dus lekker eten in Maleisie. Goed om te weten. Geniet maar weer van de volgende spot, Sulawesi. ik kijk uit naar het volgende wifi-moment! Kus, Petra

• 06 Oktober 2014 - 12:47

Johan M. (buurman):

Met plezier heb ik jullie verslagen gelezen. We kunnen de reis zo een beetje meebeleven. En ik kan mij heel goed voorstellen, dat jullie steeds weer nieuwe ervaringen opdoen. Niet verkeerd dus! Indonesië is heel bijzonder en ik zou heel graag met jullie willen ruilen hoor! Veel groeten en hou je haaks. Johan M.

• 08 Oktober 2014 - 19:57

Corina:

Irène wat een mooi verslag en indrukwekkend wat jullie alle maal zien en beleven. ik zie uit naar het volgende verslag liefs tante Corina